jennnna

5.12.2016

#19

Suurin osa ajastani on mennyt olemiseen. Selviytymiseen päivästä toiseen. On ollut asioita, mitä olen joutunut käsittelemään. Mitkä rikkoo minua sisältä päin. Pikku hiljaa kuitenkin olen onnistunut teippaamaan paloja takaisin. Asiat alkaa tuntumaan olemaan ihan okei. Vaikka vieläikin voisin luovuttaa, mutta kohta saan kaiken aloittaa alusta. Unohtaa kaikki kivulias, mikä kuitenkin on opettanut taas lisää. Olen kohdannut asioita, mitä olen pelännyt. En uskalla olla onnellinen, koska aina kun olen onnellinen, tapahtuu jotain pahaa. Kunhan pääsen kotiin, olen turvassa. En ikinä halunnut kutsua tätä kämppää kodiksi, koska en voinut täällä hyvin. Koti on paikka missä sielu lepää, missä on onnellinen.

Sali on auttanut myös minua fyysisesti. Joka päivä askeleet tuntuu vahvemmilta. Tuntuu, että jaksaisin kävellä vaikka maailman toiselle puolelle. Olen saanut ajatuksiani muualle. Viime kerrasta, kun kirjoitin niin sen jälkeen en ole halunnut miettiä mitä pääni sisällä liikkui. En halunnut millään käsitellä asioita. Taistelin silloin hieman itseni kanssa. Selviytymisen kanssa. Kyynelistä muodostunutta joen kanssa. Mutta pikku hiljaa mennään eteenpäi, koska muutakaan tietä ei ole. Voisinpa vain mielestäni poistaa asioita roskakoriin, kuin tietokoneella. Heittää vain rypistetty paperi roskikseen. Ei asiat vain toimi niin, kaikki muistuu pään sisällä. Se sattuu välillä ja se on ihan okei. Tajuaa olevansa vielä elossa.

Minulla olisi muutto edessä 5 päivän päästä. Pahvilaatikot odottavat täyttämistä, mutta nyt on sunnuntai, saanko alottaa vasta huomenna? Pääsen vihdoin täältä pois, se on oikea ratkaisu minulle. Minun ei ole hyvä olla täällä, enkä voi elää täällä. Viime perjantaina oli minun ''läksiäiset''. En pitänyt niitä ees läksiäisinä, koska en koskaan tänne ole kuulunutkaan. Oon miettinyt miten ihminen voi tuntea itsensä niin yksinäiseksi, vaikka ympärillä on todella paljon ihmisiä.

Vielä joku aamu herään ilman kipeitä ajatuksia. Ilman ihmisiä ketkä on saanut arvet ihooni. Kuitenkin antanut ne anteeksi. Ihmisiä me olemme kaikki. Rakastamme, annamme anteeksi, unohdamme. Vielä kaikki helpottaa loppujen lopuksi, ei kannata jäädä kitumaan. Tulee minulla olemaan ikävä ihmisiä, ketkä eivät varmaan edes ajattele minua. Voin vain pitää heitä kauniina muistona mielessäni, vaikka se koskee.

Vielä joku kaunis päivä, mä olen ehjä. Ja onnellinen.